دلیل باد گرم زدن کولر گازی چیست؟

نوشته شده در 15 اردیبهشت 1403
چرا کولر گازی باد گرم میزند + نحوه برطرف کردن آن

معمولا امروزه کولر گازی ها به عنوان یک جز جدانشدنی در خانه ها به خصوص در تابستان ها مورد استفاده قرار می گیرد و مردم از آن انتظار ایجاد تهویه و یک هوای مطبوع را دارند و در حقیقت وظیفه ی این کولر گازی ها معمولا ایجاد هوای سرد می باشد ولی اگر کولر گازی ما به هر دلیلی باد گرم تولید کندنشان دهنده ی خرابی یک قطعه و در این صورت شما باید کولر گازی را خاموش کنید و منتظر تعمیر کار باشید تا تشخیص دهد کدام قطعه از کولر گازی شما معیوب و خراب شده است. ممکن است این باد گرم از هر نقطه از کولر گازی باشد گاهی مشکل به وجود آمده می تواند راه حل ساده ای داشته باشد و گاهی اوقات می تواند مشکل پیچیده ای باشد که هم نیاز به تعمیر کار داشته باشد و هم هزینه های هنگفتی را برای شما به جای بگذارد اکنون در این مقاله می خواهیم برای شما علت ایجاد باد گرم در کولر گازی ها و راه های موجود برای حل این مشکل را توضیح دهیم و امیدوارم کمک کوچکی در رفع مشکل شما انجام دهیم و این مقاله برای شما مفید باشد.

دلایل ایجاد هوای گرم توسط کولر گازی ها

دلایل ایجاد هوای گرم توسط کولر گازی ها

معمولا عوامل بسیار زیادی سبب ایجاد باد گرم در کولر گازی ها می شود و این باد گرم زدن یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مشکل کاربران در هنگام تابستان با کولر گازی هایشان می باشد که افراد را کلافه و سردر گم می کند.یکی از عوامل ایجاد هوای گرم در کولر گازی ها ممکن است :

1.چک کردن ریموت کولر گازی و درست بودن تنظیمات آن ابتدا مطمئن شوید که ریموت کولر گازی شما بر روی حالت کول قرار دارد چرا که بقیه گزینه ها معمولا سبب ایجاد اختلال در هوادهی کولر شما می شود و یا ممکن است براثر تماس دست معمولا تنظیمات این کولر گازی بهم بخورد و باید یک فردی که ئماهر است معمولا تنظیمات را مجددا توسط ریموت دوباره به حالت سرد کنندگی برگرداند.

2.خراب شدن یونیت خارجی  وکمپرسور کولر گازی به علت چک نکردن و عدم انجام تعمیرات سالانه که ممکن است خرابی بزرگی به بار بیاورد در واقع این نکته را جدی بگیرید که حتما حتما باید کولر گازی شما به طور مرتب سرویس شود و عدم سرویس به موقع کولر گازی سبب خرابی های غیر قابل جبران مانند همین خرابی کمپرسور و یونیت خارجی می شود.به جز عدم سرویس سالانه یکی دیگر از عللی که سبب خراب شدن کمپرسور کولر گازی می شود استفاده مداوم و طولانی بدون دادن استراحت به کولر گازی مخصوصا در هوا های بسیار گرم می باشد.

3.کثیفی و گرفتگی فیلتر های هوا در کولر گازی ها ممکن است سبب ایجاد باد گرم و عدم تولید هوای مطبوع برای منازل شود همانطور که می دانید وقتی به مرور زمان از کولر گازی ها استفاده می کنید معمولا فیلتر های ان ذرات گرد و غبار را جذب می کنند و این جذب ذرات در طس سال های سال سبب ایجاد یک بافت متراکمی  می شود و در اثر این گرفتگی به مرور زمان کویل های خنک کننده می توانند برفک تولید کنند که این برفک ها به مرور زمان کارایی کولر گازی را کم می کند و مسیر ورود و خروج هوا را می بندد که در نهایت سبب عدم تولید باد سرد و تولید باد گرم می شود.

4.سوختن فن داخلی در کولر گازی سبب ایجاد هوای گرم در این دستگاه ها می شودهمانطور که می دانید فن یکی از اجزای مهم در کولر گازی ها به شمار می آید که اگر به هر دلیلی فن کولر گازی بسوزد مانند سوختن موتور فن و یا اشکال در اتصالات و یا گیر کردن اجسام خارجی در پره های فن می تواند کارایی کولر گازی را کم کند و سبب ایجاد باد گرم در کولر گازی شود به طوری که حتی نتواند خودش را سرد کند و در نهایت خرابی بزرگی به بار می آید که باید توسط فر متخصص تعمیر شود.

5.کم شدن مقدار گاز موجود در درون این کولر گازی که این گاز ممکن است به علت نشتی یا پرشدن غیر صحیح کم شده باشد و در تعمیرات سالانه باید از تعمیر کار بخواهیم که این گاز را پر کند تا در طول تابستان به مشکل نخوریم و هم چنین اگر در کولر گازی ما نشتی وجود داشت این نشتی را بگیرد و مانع خارج شدن گاز موجود در کولر گازی شود چرا که کم بودن گاز کولر ها و هم چنین عدم وجود گاز سبب ایجاد خسارت های جبران ناپذیری شود.

6. قرار دادن یونیت خارجی در معرض آفتاب و گرمای شدید ممکن است این باد گرم به این دلیل تولید شود که پنل خارجی که در بیرون از خانه نصب می شود در معرض آفتاب شدید قرار بگیرد به خصوص در اوج فصل گرما که آفتاب هم بسیار سوزان و گرم می باشد.

7.نشتی موجود در لوله های کولر گازی یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن باد گرم نشتی یا خرابی در مسیر لوله های کولر گازی می باشد که در ابتدای سال باید این  لوله ها را به دقت چک کنید و اگر نیاز به تعویض بود اقدامات لازم را انجام دهید این مشکل هم توسط خود شخص و هم تعمیر کار قابل تشخیص است و بهتر است سریع برای حل این مشکل اقدام کنید.

8.خرید کولر گازی متناسب با فضا و محیطی که می خواهیم سرد کند،ممکن است که کولری که شما تهیه کردید مناسب فضای که انتخاب کردید نباشد و کولر برای مساحت های کوچک باشد و محل مورد نظر را خوب سرد نکند پس بهتر است برای محیط های با مساحت زیاد کولر گازی با ظرفیت بالا تهیه کنیم در واقع اگر مساحت مورد نظر را دارید بهتر است آن را به کارشناس فروش بگوید تا برای شما کولری متناسب با فضای مورد نظرتان پیشنهاد دهد.

9.تنظیمات نامناسب در ترموستات ،برهم خوردن تنظیمات موجود در ترموستات و همانطور که می دانید ترموستات قطعه ای است که وظیفه ی تنظیم کردن دمای محیط را برعهده دارد واگر خراب شود ممکن است کولر گازی ما بازدهی خوبی نداشته باشد.

10. استفاده نادرست و روش های نگهداری غیر صحیح از کولر گازی ها بعضی از افراد برای محافظت از یونیت خارجی معمولا آن را توسط چیزی می پوشانند که سبب می شوند که هوای گرم راه خروجی نداشته باشد و به اخل خانه بر گردد.

محصول معرفی با کیفیت بالا ما برای شما:کولر گازی جنرال شکار GNRR-30GRAA

راه حل موجود برای برطرف کردن باد گرم کولر گازی ها

 

راه حل موجود برای برطرف کردن باد گرم کولر گازی ها

اگر مشکل کولر گازی شما از ریموت و پوشاندن یا نشت لوله ها یا هر موارد ساده ی دیگری که ممکن است باعث بروز این مشکل شود،نبود باید برای حل این مشکل به تعمیرکار و یا متخصص نصب کولر گازی مراجعه کنید چون خرابی های ناشی از موتور و فن و فیلتر و قطعات الکتریکی کولر گازی خرابی های پیچیده ای می باشد که به راحتی حل نمی شوند و باید فرد متخصص اقدام به تعمیر کند. باید بدانید که استفاده صحیح و درست از هر وسیله ای ضامن سلامتی آن وسیله می باشد و اگر شما از کولر گازی ها استفاده درست بکنید معمولا تا سال های سال برای شما کار می کند.

برای دیدن انواع کولر گازی ازبرند های مختلف با ویژگی های عالی می توانید به سایت هاوین سنتر مراجعه کنید.

سوالات متداول

خیر برای تعمیر خراب های کولر گازی باید به متخصص آن مراجعه کنید چرا که ساختمان کولر گازی یک ساختمان پیچیده است
باید بر روی گزینه ی کول باشد تا باد سرد ایجاد کند.
جستجو
دسته‌ها
ویجت‌ها
آخرین بلاگ